Zajistit spolehlivý chod Vašeho firemního profilu na sociálních sítích není úplně jednoduchý úkol. Přesto existuje několik základních pravidel, kterých se vyplatí držet a stejně tak existuje i několik chyb, kterých byste se měli naopak vyvarovat. Jaké to jsou?
Nerelevantní obsah
Je potřeba si uvědomit to, že například Váš firemní facebookový profil je naprosto profesionální prostředí, které by nemělo být vůbec spojováno s Vaším osobním životem (pokud na tom však není postavena Vaše marketingová strategie). Neznamená to to, že Vaše profily na sociálních sítích musí být strohé a chladné. Znamená to jednoduše to, že by na Vašich firemních stránkách neměli být sdílené věci, které s businessem nesouvisí. Můžou to být články, motivační citáty, či videa s kočkami. Na nic z toho velmi pravděpodobně Vás zákazník není zvědavý.
Projevování názorů
S přechozím bodem velmi souvisí i bod následující. Do businessu nepatří kontroverzní témata, otázky politiky, či náboženství. Pokud chcete profesionálně prezentovat svou firmu, měli byste se takovému vyjadřování vyhnout. Lidé s Vámi ne vždy budou souhlasit, nebo například mohou být jiného vyznání, což vůbec nevadí v tom, abyste díky nim generovali zisky. Pokud ale někoho urazíte či odradíte, přirozeně o něj jako o zákazníka přijdete.
Nepravidelnost
Svým sociálním sítím byste se měli věnovat pravidelně. Příliš mnoho aktivity by sice také mohlo být na škodu, ale navštívit svůj profil vždy jen když od zákazníků něco „potřebujete“, Vám prosperitu nezajistí. Vztah by se měl budovat průběžně.
Opomíjení emocí
Je třeba si uvědomit, že zákazníci nekupují žádné služby ani produkty samotné. Kupují si s nimi nějakou emoci, uspokojení apod. Je tedy potřeba tuto skutečnost brát v potaz, jelikož sociální sítě jsou založeny hlavně na emocích a jsou jejich spolehlivým zprostředkovatelem.
Pokud se vyhnete těmto základním chybám, Vaše sociální sítě mají mnohem větší naději na úspěch! Hodně štěstí!